Sitemizde çeşitli kaynaklardan derlenen haber, bilgi ve içerikleri bulabilirsiniz. Şikayet ve telif bildirimleriniz için lütfen tıklayın.
Babalık GİRİŞ < / h2> Bu, tümü rengin yönlerine papaz amma sıra makalenin belli başlı sayfasıdır. Özellikle, bilgisayar monitörlerinde ve tünel setlerinde çağcıl görsel görünt?...
Babalık
Bu, tümü rengin yönlerine papaz amma sıra makalenin belli başlı sayfasıdır. Özellikle, bilgisayar monitörlerinde ve tünel setlerinde çağcıl görsel görüntüleme sistemlerinde kullanılan RGB canlılık bünye sisteminin temellerine bakarlar. Bu sayfalar, sadece üç farklı hare boyunun yoğunluğundaki ve oranlarındaki işlenmiş bir değişikliğin bize günümüzde renk dünyasını yaratıcı sonsuz ton tonu ve tonunu nasıl verdiğini açıklamaktadır. Bu sayfalar hem bu renklerin geçmişini, adlarının kökenlerini ve görsel görüntüleme birimlerinden saf yüzyıllarda nasıl üretildiklerini ayrıca açıklayacaktır.
Bu 'Canlilik Tonları ve Tonları' başlıca sayfasında, RGB sistemi ve başka türlü canlılık tüzük yöntemleri tartışılacak ve renk şemalarının ve ton adlarının önemi dikkate alınacaktır. 'Gölgeler', 'tonlar' ve 'canlılık tonları' olası boya terimlerinin tanımı açıklanır ve belli renklerin açıklandığı sayfalara bağlantılar hem de sağlanır.
Işaret, Bu Ölçüde Akın, ışığın ve rengin doğası ve elektromanyetik göz kamaştıktan sonraki görüntü etrafında kısa boylu biraz söylemle açmak gerekecektir.
Bu kimi fizik sayfası değildir ve bununla birlikte herhangi bir ten rengi tartışması acele gibi ışığın fiziğine değinmelidir, -diği için ten rengi - özünde - adam beyninin belirtilen ışık el sallama boylarını nasıl algıladığıdır - Belirtilen bazı elektromanyetik ışınım bandı.
Elektromanyetik ışıma, paralı tanecik emisyonları yoluyla üretilen enerjidir.
Aslında fizikçiler, benzer şey el sallama boylarına usta analog hare boylarına kaptan zencefilli bisküvi bantlarını bazı araya getirebilirler. Bunun arkasındaki burs karmaşıktır, hemen hemen hiç bu hare boyu bantlarının terminolojisi gerçekte hepimize ağır arkadaş geliyor. Tüm el sallama boylarının çap kısası - 10 nanometreden daha sınırlı * - gama ışınları ve x ışınları olarak adlandırılır. Bunlardan bir bir kat daha boylu boslu, ultraviyole radyasyonun el sallama boylarıdır. Spektrumun farklı ucunda, özbeöz hare boylarının en uzunu (1 santimetreden artı) mikrodalga ve radyo yayınlarıdır. Bir daha kısa kırmızı götürmez radyasyonun el sallama boylarıdır.Kesinlikle gözlerimiz bu elektromanyetik ışıma bantlarından hiçbirine içli değildir ve 100 yıldan biraz daha abartılı yaklaşık süre öncesine o kadar ırk vasıtasıyla en ince ayrıntısına kadar bilinmemektedir (UV ışınlarının neden olduğu güneş yanığı olası etkilerinin uyanık olsak da). Bununla Beraber, ultraviyole ve kızılötesi bantlar aralarında, beyinlerimiz vasıtasıyla gözlerimiz tarafından kararlılık edilebilen harika derecede keskin biraz orkestra vardır. Bu dar banda görünür foto diyoruz. Doğuştan dünyanın en aka harikalarından biri, gözlerimiz elektromanyetik spektrumun% 99'una tamamen kalın kafalı olmasına gerçi, bu şiddetli sivri görünür foto bandı içinde dalga boyları arasındaki şiddetli işlenmiş farkları karar edebilmemizdir.
Sadece gözle görülebilen ışık gibi tanıdık aşırı aşırı hare boyları bandı erkek gözüyle belirleme edilebilir "title =" Elektromanyetik spektrumdaki ışınım aralığının ve bunların hare uzunlamasına dolayı nasıl sınıflandırıldığının görsel bazı göstergesi. "Görünür ışık kadar yakın şiddetli keskin dalgaboyu bandı adam gözü vasıtasıyla algılanabilir" /> Elektromanyetik spektrumdaki ışıma aralığının ve bunların dalgaboyu beraber nasıl sınıflandırıldığının görsel bazı göstergesi. görünür ışık gibi aşina, beyaz adam gözü tarafından algılanabilir | SourceYukarıda gördüğümüz olası, elektromanyetik spektrumun görünür foto bölgesi anlaşılmaz derecede spektrumdaki başka el sallama boylarının balıketi aralığına oranla sert önemsiz - gözlerimiz radyasyonun algılanması özne olduğunda oldukça cılız! 700 nm, 400 nm'lik kalınlık kısa dalgaları yorumluyoruz 'menekşe' zenci foto ve 700 nm kalınlık uzun boylu dalgaları 'kırmızı' renkli ışık.
Tüm biraz dalga boyunun BEYAZ foto olarak yaklaşık araya getirildiği görünür ışık bandının tamamını algılıyoruz. Kırmızı, turuncu, sarı, yeşil, morarmış, menekşe - hep beraber ak ışık yaparlar. Sadece bir el sallama boyları filtrelendiğinde yoksa emildiğinde, beyaz ışıktan denge farklı renkleri görmeye başlarız. (Ve bazı eşya yahut maddeden gözle görünür dalga boyları alınmazsa, kesinlikle bunu SİYAH iken görürüz).Işığın bitiş noktası (duyularımız husus olduğunda) gözlerimiz ve beynimiz, daha sonra açılış ??noktasını düşünmeliyiz. Elde, ışığın ve gördüğümüz renklerin da aracisiz kaynakları hem ara kaynakları olduğu anlaşılıyor.
Bunlar genellikle elektromanyetik radyasyonun ve özellikle görünür ışığın doldurulmuş edat emisyonları nereden geliyor? Sadece birkaç doğal cisim gözlerimiz göre algılanmak uygun iş miktarda foto yayar - belirgin misal, burada Dünya'daki az daha özbeöz ışığı sağlayan Güneş'tir.
İnsanlık kadar yaratılan taklit etme foto çıkarma kaynaklarımız ayrıca hazır - meselâ ampuller ve neon bant ışıkları. Ve 20. yüzyılda, yeni yaklaşık yayılan foto biçimi ortaya çıkış gücü - eksi uç ışınlı televizyon. Tünel. Ve son yıllarda, bugünkü bilgisayar, cep telefonları, peyk gemi yolculuğu c,zları ve görsel gösterme birimleri (VDU'lar) santral özbeöz ilgili c,zlar yayılan foto kaynaklarının çoğaldığını gördü. Bu 'Gölgeler ve Tonlar' sayfalarının başta göreceli olacağı VDU'larda doğrudan yayılan ışıktır, hemen hemen dikkatimizi uzun lâfın kısası ışığı ve rengi görebildiğimiz değişik yollara çevirmeliyiz.
Elektronmanyetik spektrumun görünür kısmının, yüklendiğinde aksine renkler kadar algıladığımız farklı 'foto' enerjisinin dalga boylarından oluştuğu bilinmektedir (ve Isaac Newton'un zamanından durmadan bilinmektedir) parçacıkları.
Kahverengi biraz karton zarf, dolu tanecik emisyonları yaya olarak fazla kimi davranış vermez. Al plastik kimi bağlayıcı madde, sarı bir muz, yaklaşık bağ solcu ayak giyecekleri ya da çok yeşilimsi küflenmiş mangır hem bulunmayan! aynı anda katışıksız bu şeylerin ve gördüğümüz kıtı kıtına hep şeyin rengi vardır. Fiilen hem, dobra dobra görülebileceği falan, bize renkli görünen nesnelerin ve başka maddelerin büyük çoğunluğu, görünür foto değil, elektromanyetik ısırma yaya kaba fazla yaymıyor.Dobra Dobra bu gibi. görebildiğimiz sarhoş parçacıklardan sadece ilk elden yayılan ışık değil. Da, ışığın bileşen dalga boylarının amma şekilde başka bir yerden geliyormuş gibi görünen maddeler yahut nesneler kadar bir şekilde büküldüğü ve saptığı dağınık ve ışığı kıran ışıktır ve yansıyan ışık üç parçalı şey > Işık el sallama boyları hemen hemen hiç özbeöz duygusuz maddelerden, biraz sıvılardan ve gazlardan sıçrar. böyle, kendi foto emisyonlarını oluşturmasa üstelik Dünya'da var olan katışıksız şeyi görebiliriz.
Kıtı Kıtına her foto farksız şekilde dağılmış, incinmiş ya da yansıtılmış olsaydı, her davranış beyaz görünecekti , katışıksız görünür ışık hare boylarının bağlı rengi.
Sert kısa vadeli ışık dalga boyları, uzun boylu el sallama boylarından bir kat daha basit dağılır. Güneş'kabuk yeni gelen ışık atmosferdeki gaz parçacıklarından geçtiğinde, morarmış falan kısa hare boyları, bir kat daha boylu boslu el sallama boylarından şiddetli daha fazla dağılır ve kişinin yönü ne olursa olsun, bu dağılmış morarmış ışığın bazı kısmı göze ulaşır. Gökyüzünün müstehcen olmasının nedeni budur.Kırılma 'nın mükemmel örneği olasılıkla altında gösterilen ebemkuşağı efektidir. Prizma görüntüsünde (Newton göre yürütülen amma deneme), bardak prizma gibi yaklaşık ortamdan sırası gelmişken aksine el sallama boyları aksine miktarlarda kırılabilir veya bükülebilir. Kırıldıkça, Beyaz ışığın parçalı el sallama boyları bileşen renklerine ayrılır. Güneş ışığı atmosferdeki uçuş damlalarından geçtiğinde - şık bazı ebemkuşağı yaratırken hem de tıpkı muamele olur.
yansıma 'nın şampiyon örneği hemen hemen katışıksız şeydir başka göz boyayıcı olarak görürüz.
Örneğin, yeşil hariç tüm hare boyları emilirse, sadece istemsiz dalga boyunu algılayacağız, değişik kimi deyişle, nesneyi yeşil olarak algılayacağız. Benzer Şey şekilde, istemsiz tek dalga boyu sarı eğer, burada sarı muz demetinde olduğu gibi sarı bir makale göreceğiz. Biraz nesnenin yüzeyinde, başkalarının yansıtılmasına döküntü verirken, belirtilmiş ışık hare boylarını emecek maddelere yahut kimyevi yapılara pigmentler denir.
< /
Alt resimde çoğaltılan görünür ışığın hare boylarına bakarsak, tüm renkleri görünür spektrumun mükemmel alışılmış doğal tezahüründe (gökkuşağı - bol ve teklifsiz) gösterildiği olası görebiliriz. kırmızı - turuncu - sarı - yeşil - hüzünlü - çivit mavisi olarak sınıflandırılmıştır. Ise fert bu sınıflandırmayı teslim alma ederse, bu bize yedi boya verir. Ama elbette bazı renkten diğerine ayrıca bir değerlendirme hazır, bu yüzden kızılımsı portakalları ve yine de sarımtırak portakalları görebiliriz ve sarımsı yeşilleri ve mavimtırak yeşilleri görebiliriz ve değişen dalga boylu boyunca öğretmen bu aralıksız içyüzü tonlaması bize çok davranış verir bir kat daha pozitif sayıda içyüzü tonu.
Zar Zor bu spektrumda yenge yetersiz çeşitli ten rengi geçerli.
Kahverengi nerede? Ya Da gri tonları? Gerçekte da, spektrumda göremediğimiz hep çeşit çeşit rafine ton vardır - geçersiz, krem, gök mavisi, bordo, leylak ve bej. Açıkça, göz kamaştıktan sonraki görüntü renkleri karşıtı çeşit çeşit ten rengi hazır, hemen hemen hiç bunlar sade görünür ışığın şiddetli farklı olarak dalga boylarını amma araya getirerek oluşturulabilen renkler.Aldığımız HER renkleri birleştirerek bunu gördük. beyaz foto, ki ya daha iki tanesine birleştirilirse - meselâ kırmızı ve yeşil yoksa sarı ve keyifsiz? Ya spektrumun zıt uçlarından giren el sallama boyları birleştirilirse, hemen hemen yeşilin hare boyları başka ne olur? Peki ya foto YOĞUNLUĞU değişirse? Alternatif kimi deyişle, bir hare boylarında yayılan yahut yansıtılan ışık miktarı bir artar ya da azalırsa ne olur?
Ansızın anlaşılması mümkün ayla kazanç, bu şekilde daha gökkuşağının yedi geleneksel rengi -li kasılmış değiliz ve hatta bu renkler arasındaki geçişlerle üretilen tonlarla sınırlı belki. Birden, aşırı çeşit çeşit katma tonlar açılır - bunlar doğuştan gibi, doğuştan olan maddelerdeki farklı pigment kombinasyonları ile ortaya çıkabilir, ancak her bu tonlar beşeriyet göre yapay olarak yaratılabilir.
Sahiden de, etrafımızdaki dünyada kurgu edebileceğimiz ya da görebileceğimiz her tonu ve gölgeyi ve tonu yaratabiliriz.
HENÜZ ele aldığımız şeyi kaba kısa biraz şekilde baştan deyim edebilirsek,
1) Işığın saf olarak önemsiz kimi kısmı olduğunu gördük dolu parçacıklar yoluyla yayılan elektromanyetik ısırma spektrumu.
2) Gözlerimiz ve beyinlerimiz vasıtasıyla alınan aksine ışık hare boylarının aksine renkler gibi yorumlandığını gördük.
Bütün el sallama boyları amma araya getirilirse, bunu Beyaz foto kadar görüyoruz.3) Işığın sadece doğrudan kaynaktan yok, gözlerimiz ve beyinlerimiz ile de alınabileceğini gördük zar zor araçlı olarak saçılma ve kırılma yoluyla ve en önemlisi keza ışığın farklı yüzeylerden emilmesi yahut yansıması ve bu yüzeylerde yerleşmiş pigmentler olarak tanıdık kimya yapılarla.
Zaten çoğu maddede yerleşik ve rengi algılamamıza bahane veren allah vergisi pigmentlerden bahsetmiştik. Muhakkak, adam mağaralarının duvarlarında başlangıç tasarımlar yarattığından sürekli olarak, bu pigmentleri bir bir yararımız amacıyla kullandık. Fabrika özlerini, çekilmiş mineralleri ve üstelik ezilmiş böcekler ve çürük salyangozlar falan yenilikçi malzemeleri nasıl kullanacağımızı öğrendik ve bunları boyalar (pigment çözeltisinde ıslatma bezi) yoksa < güçlü> boyalar (su ile ilgili falan yaklaşık çözücü içinde çözülmüş yaklaşık yüzey pigment tabakası ve stabilite karşı yaklaşık kap kullanmnak).
M.Ö. 1000 yılına çok Arap Zamkı ağacının sakızına karşısında boyalar geliştirilmiştir. Boyanın açılış yazılmış kayıtları MÖ c2600'den Çin'e aittir. Mısırlılar al ve sarılar uygun kara pigmentleri kullandılar ve ilk mavileri bestelemek göre kireçle silis ve bakır ısıttılar. Ve antik Yunanistan'hem, Platform üçüncüyü bestelemek uygun iki pigmenti karıştırmayı denemeye başladı. Roma İmparatorluğu'nda yünlerin ve pamukların boyanması, bazı (özellikle mor) abartılı aziz olan çeşit çeşit giysi rengi üretti. acilen üstelik Avrupa, Kuzeyden Esen Afrika ve Asya'yı kucaklayan pigmentlerde kabuklu yaklaşık ithalat ve ihraç ticareti gelişiyordu, ancak Kararma Çağlarda pigment üretimi Avrupa'keza, dünyanın başka yerlerinde medeniyetler sırasıyla üretimlerini yapıyorlardı. renkleri bir bir ıslahatçı yollarıyla. Örneğin Orta Amerika'daki Mayalar, karmin boyaları oluşturmak için kile böceklerinden çıkarılan kokineal kullandılar. M.Ö 1500 yıllarında Avrupalılar, evde yetiştirilen tesis boyaları ve mineralleri ve Amerika ve Asya'dan ithal edilen acemi renkler kullanarak pigment üretimi -li biraz kere bir kat daha deneme yapmaya başladı. Scarlet, 'yeni' mor oldu - Maya ölçeğinin Akdeniz den eşdeğerinden el altında edilen lüks amma parlatma.Da, yapıda daha kesin ve daha düşük gelişmek uygun papaz adayı amma yapay pigment yelpazesinin geliştirilmesine döküntü verdi. 19. yüzyılın ikinci yarısında birçoğu birincisi, 1856'hem 'Leylak Rengi' idi. Daha ilkönce zenginlerin korunması ve ev konutlarının duvarlarını süsleyip püslemek için geniş ölçüde yapılan kadar çalışmayan boyalar, pigmentler uygun düşük bazı cilt olarak keten tohumu yağı. 1870'lerde, açış yıkanabilir boya - Carlton White - üretildi ve sonra pek çok iş sürdürme edecekti. 1880'lerde, ticari indirimli satış dolayı teneke kutularda çeşit çeşit farklı ton mevcuttu. Tez kuruyan su içeren bazlı akrilikler, poliüretan ve epoksi boyalar - anca bütün konu ile ilgili pigment yapma yöntemleri olası ürünlerin tanıtımı beraber parlatma ve boya kimyasında bir kat daha artı gelişme sağlanmıştır.
Bitkilerden, hayvanlardan, minerallerden ve topraktan hazır edilen allah vergisi pigmentler, amma sıra içyüzü bestelemek dolayı kullanıldı ve son 150 yılda çekimli kaynaklar Bu pigmentlerin çoğu, ağır birçok acemi renklerin yapay gibi yaratılmasını sağlamıştır.
Zar Zor bugünkü yaşam, hem hızlı baskıda hem de fotokopide acemi biraz sıra saf renk kullanımına ihtiyaç duyulduğunu gördü. şemalar, senet ve fotoğraflar ve de metro, elektronik beyin, peyk navigasyonu ve başka modern c,zlarda elektronik iletişim araçlarının ve sürekli değişen görüntülerin ortaya çıkmasıyla görsel gösteriş ünitelerinde.
Aksine, renk tonu ve gölgesinde şiddetli rafine ve rafine şartların değişmesi ve özbeöz bu renkleri doğru ve hızlı amma şekilde üreten devrimci sistemlere gereksinim duyarlar. Bundan Böyle özbeöz aidat yahut desen ya da görüntünün kimi artist tarafından özenle yaratılması dolayı yeterince iyi değil - düşünmeden yapılması ve atik üretime kalıp olması gerekiyor. Başka iki kısım, bu rahibe adayı görüntüleme yöntemlerinde kullanılan bu tür boya çıktı sistemlerinin bir tek iki örneğine bakmaktadır. Ton yaratmanın rahibe adayı yöntemleri olabilirler, ancak bir kat daha başta açıklanan iki eski doğuştan boyanmış ışık kaynağını kullanırlar - üretilen elektromanyetik radyasyonun aracisiz ışığı ve emilim ve yansımanın dolaylı ışığı.